שיטת רבדים - קורס הבסיס המקוון
מיועד לאנשי חינוך: מורים, מחנכים, יועצים, מאמנים
הקורס נותן מענה יסודי ויישומי לשאלות הבאות:
איך לשפר את הביטחון העצמי אצל ילדים ובני נוער?
איך להבין אחרת סיטואציות - ולהגיב בהתאם?
איך להתמודד עם בריונות ועם מצבי מצוקה?
איך להבחין מתי מדובר בהשפעה של לקות למידה?
מה נלמד בקורס של "שיטת רבדים"?
להקשיב, להבין, לפעול
"רבדים" הינה שיטת חינוך חדשנית מבוססת מחקר, שהגה ופיתח ליאור דגן.
השיטה מבוססת על הקשבה פעילה מסוג מיוחד, פרשנות והבנה נכונה של סיטואציות, ותגובה מותאמת שמביאה לתוצאות הרצויות.
בקורס נלמד להתמודד עם קשיים חברתיים ולימודיים של ילדים ובני נוער ולתת להם מענה אמיתי.
רוצים להזמין את הקורס עכשיו?
שוויו של הקורס הפרונטלי הוא 4000 ₪
מחיר הקורס הדיגיטלי הוא 1500 ₪
והוא נמכר כרגע במחיר היכרות של 800 ₪ בלבד!
המארז המלא של כל השיעורים כולל
מצגות מרהיבות ומפורטות, בתוספת:
* חוברת העשרה והרחבות
** בונוס מיוחד - ליווי אישי יומי במייל!
כולנו מכירים מקרוב את המצבים המתסכלים האלה:
אני יודע שלילד הזה לא מתאים ללעוג, להקניט - בכל זאת הוא עושה את זה שוב ושוב!
אני באמת רוצה להכיל, להיות אמפתי, אבל הילדים האחרים סובלים. מענישים ומענישים אותו - גם זה לא עוזר. מה עושים?
הילד: "לא מבין כלום!" אני: "אתה מסוגל, אני מאמינה בך!" הילד כועס, לחוץ, מתוסכל - אולי פשוט להניח לו? אבל אני באמת מאמינה שהוא מסוגל!
הכי קל להגיד "היא פשוט לא רוצה, אין לה מוטיבציה," אבל אני בטוחה שיש כאן משהו אחר. הייתי רוצה לפצח את זה, כל כך מגיע לילדה הזאת להצליח...
ילד שלועגים לו, והוא "נותן להם", כאילו כיף לו. כל כך עצוב. אני מנסה לעודד אותו, לחזק אותו, והוא - מתנגד לי בכל הכוח!
בנימה אישית: המצבים האלה מוכּרים לי לא רק מהמחקר ומעבודתי כמורה - אני הייתי כל אחד מהילדים האלה. מהילדות בצל לקויות זמן ומרחב, מהמצוקה ומההתגברות עליה, נבעה בי התשוקה לפתח את שיטת רבדים ולהנחיל אותה לאנשי חינוך איכותיים.
יש כלים מעשיים להתמודדות!
כלים מבוססי-מחקר שנוסו בהצלחה רבה בשטח!
רכשו את הקורס עכשיו, וגם לכם תהיינה כל התשובות
הוגה ומפתח השיטה: ליאור דגן M.A
מורה מומחה, מומחה ללקויי למידה מטעם אוני' חיפה,
בעל עשרות שנים של ניסיון במערכת החינוכית -
הן בהוראה הפרטית והן במסגרות השונות, כולל החינוך המיוחד.
לרכישת הקורס במחיר היכרות, לחצו על הכפתור:
רות ולרי אטלן,
מפקחת במשרד החינוך, מלווה משפחות לילדים בעלי צרכים מיוחדים:
ליאור, ביצירתיות אתה נותן לנו להיכנס לעולם הפנימי של התלמיד, לשפר את שילובו והכלתו. הקורס איפשר לי לראות את המסתתר מאחורי הילד במופעיו ובהתנהגותו. הקורס נתן לי כלים ופיתח בי רגישות לתגובות התלמיד ושיוכן לקושי המתאים, כלים לחזק את ביטחונו בעצמו באופן משמעותי רב היקף; ברמה האנושית וברמה הלימודית, כאדם שנהנה מלמידה בביטחון. פיתחתי הסתכלות בתלמיד, שמונעת הפרעות והתנגדויות.
אביגיל אורן,
מורה למתמטיקה ועובדת עם ילדים בחינוך המיוחד:
"כמורה אני חשה שהקורס סייע בפרימת אפוד מגן ובביסוס יציבות פנימית שנבנתה מעיגון ערכים, גישות וידע מעשי. התובנות הנלקחות מהקורס מסייעות למורה לזהות ולהתמודד עם קשיי הבנה, התנהגות (התמודדות) של תלמיד. כך ניצבים באומץ התלמיד והמורה, חשופים ממעטה מבודד, נצמחים בתקשורת כנה מתהליך למידה הדדי."
שרונה דוכנה,
מייסדת ומנהלת "מיזם האימוץ":
"מהכרות עם ליאור לאורך שנים כאיש חינוך: ליאור יודע לסקרן ולאתר את נקודת המינוף של הילד, ולהעלות את הביטחון העצמי. למדתי בקורס המון, למשל איך לעשות קישור בין התנהגויות שאני רואה לבין מצב מסוים של ביטחון עצמי שהן מבטאות. ליאור השכיל לערוך היטב את סדרת המפגשים הקבוצתיים. כדאי להשקיע וליישם."
מה נלמד בקורס?
חמישה שיעורים מרתקים,
10 שעות אקדמיות,
בהם תוכלו ללמוד, צעד אחר צעד,
כיצד לתקשר טוב יותר עם ילדים ובני נוער,
להסתכל מזווית אחרת על מצבים שונים
ולתת להם סיוע מעשי ומשנה-חיים!
שיעור 1 -
ביטחון עצמי
השיעור מאפשר בראש ובראשונה הבנה ברורה של המושגים התיאורטיים-חמקמקים שאנו משתמשים בהם כלאחר יד. במישור המעשי מאפשר השיעור הימנעות מדפוסי דיבור/התייחסות/התנהגות שעלולים להשפיע לרעה על הביטחון העצמי של הילד, כמו גם תרגול ויישום דפוסי התנהלות אחרים.
שיעור 2-
הקשבה
מהי הקשבה נכונה ותורמת, ומהי "הקשבה" מחלישה ומרחיקה? אילו סוגי הקשבה קיימים, ומהן מטרותיהם? שיעור זה מאפשר לכם ולילד להגיע להבנה טובה עד מלאה ביניכם, לתקשורת מועילה ולא מתסכלת. חשיבות האופן שבו אנו מקשיבים ומגיבים לבן השיח שלנו, עשויה להיות קריטית.
שיעור 3-
הבחנה בין חוסר ידע לאי הפעלת ידע
בשיעור זה מוצגת הבחנה ייחודית לשיטת רבדים, שהיא לב-ליבה של השיטה. ההבחנה ניתנת להבנה רק לאחר לימוד שני השיעורים הקודמים, והיא הכרחית על מנת להבין וליישם את תכני השיעור הבא – התמודדות עם קשיים. שיעור זה מאפשר לכם לעלות רמה נוספת בהבנת הקשיים או המצוקות של הילד, ומשכלל את יכולתכם להושיט עזרה.
שיעור 4-
התמודדות עם קשיים
שיעור זה מאפשר לכם לגבש פרספקטיבה מושׂכלת על הקשיים של ילדכם, שלכם-עצמכם או של מי מהיקרים לכם; להעריך מתי "לשחרר" ובאיזו מידה, מתי ובאיזה מינון לדרוש התמודדות מעצמכם ומזולתכם, וכיצד לעשות זאת באופן מיטיב ומקדם. תוכלו לאמוד את ההשלכות שתהיינה לכל אפשרות.
שיעור 5-
סינתזת העקרונות
לטובת פיתוח ויישום אופני החשיבה וההתייחסות
בפרספקטיבה שנרכשה ומזוויות שונות:
סיכום התכנים שנלמדו והבנת רבדים נוספים האצורים בהם.
ניתוח מצבים והבנה מלאה כיצד להתמודד עמם בהתאם לעקרונות ולמושגים שנלמדו.
בשיעור זה מקבלים כלי עוצמתי ליישום מלא, מעמיק ופרקטי, של כל התכנים שנלמדו בקורס.
השיעורים בנויים כך שכל אחד מהם גם מהנה מאוד, גם מעשיר ביֶדע רב וגם ניתן ליישום מלא. סדרת השיעורים בכללותה מאפשרת יישום ארוך-טווח של כל הכלים שנלמדו.
בכל מערך יש סיפורים אמיתיים מתוך נסיוני עם ילדים ומבוגרים, כמו גם מחוויותי האישיות כלקוי זמן ומרחב. עוד יש בכל מערך התייחסויות מפתיעות, מגֻוונות ומרעננות ליוצרים, ליצירות ולדמויות מהספרות ומהקולנוע הקלאסיים. ובמיוחד: דמויות מספריו של יאנוש קורצ'ק, והתייחסות נרחבת להיבטים מפתיעים בגישתו של קורצ'ק, המהווה יסוד חשוב בשיטת רבדים.
בונוס לרוכשי הקורס
חוברת מושקעת ובה 30 קטעים פורצי דרך,
מאתגרים את הנחות היסוד השגורות,
מרתקים ויישומיים!
עם מה תצאו בסוף הקורס?
תובנות
בשיטת רבדים פיתחנו כלים וכללים ברורים: מהו באמת ביטחון עצמי; מהי הקשבה טובה ומהי כאילו-הקשבה; כיצד להתמודד עם קשיים, באיזה מינון להתמודד וכמה "לשחרר" ומתי; הבחנה ייחודית לשיטה: חוסר ידע לעומת אי הפעלת ידע. יש לכך השלכות הן במישור הלימודי והן במישור היחסים החברתיים והביטחון העצמי.
יישום מעשי בחיי היום-יום
כבר מחר בבוקר, כשתגיעו לכיתה ותצטרכו להתמודד עם מקרה דומה למקרים שלמדנו עליהם, יהיו לכם הכלים לעשות זאת. אתם תדעו איך להקשיב בצורה שמקדמת את פיצוח המקרה, תוכלו להבין מה באמת התרחש, להגיד את הדבר הנכון ולהתמודד בדרך המתאימה.
המנחה ליאור דגן
ליאור דגן M.A, מורה מומחה ללשון, מומחה ללקויי קריאה וללקויי למידה מטעם אוני' חיפה, ובעצמו לקוי זמן ומרחב. יזם ומפתח שיטת רבדים, מלמד ועובד עם אנשים בעלי לקויות למידה משנת 1996 - באופן פרטי, ובמגוון בתי ספר ומסגרות לימודיות. במהלך השנים, תוך כדי עבודה, ניסיון ולמידה, פיתח ושכלל דרכי הוראה ורעיונות, וגילה כי הם תורמים גם לעבודתו וגם לעבודתם של המורים שבסביבתו. ב-2005 החל לאגד את רעיונותיו, במצורף לעבודת המחקר שביצע באוני' חיפה ולחקירה עצמאית בכתבי יאנוש קורצ'ק, ובנה את שיטת רבדים.
במהלך עבודתו בשיטת רבדים, קיבל ליאור משובים מפתיעים – מורים זיהו שינויים לטובה בביטחון העצמי של התלמידים. הדבר הביא את ליאור לחקור את הקשר בין השיטה לבין הביטחון העצמי. בהיותו אדם שבנה בכוחות עצמו את הביטחון העצמי שלו (הדבר קשור בלקות ובהשפעתה על חייו), יצר ליאור קשרים בין שיטת רבדים ומאפייניה, לבניית ביטחון עצמי. תחום זה הפך מרכזי בעבודתו עם תלמידים ומורים.
על ליאור דגן כמורה וכמרצה:
בוודאי שאלת את עצמך גם...
תאוריות, תאוריות… בסוף כולן מתנפצות על סלעי המציאות, לא?
לא מדובר בתאוריות מנותקות. שיטת רבדים משלבת ידע אקדמי-מחקרי עם התנסויות מגוונות בשטח. השיטה פותחה תוך כדי אינטראקציה מתמדת עם ילדים, בני נוער ומבוגרים.
איך אדע שאני מיישם את הדברים נכון?
ההסברים היישומיים מובאים באופן ברור ומפורט, וסיפורי המקרה בנויים כך שהם מבהירים כיצד ליישם את התכנים. בנוסף, יש אפשרות למסלול עם ליווי אישי יומי של ליאור, על בסיס מקום פנוי.
כבר למדתי כל כך הרבה שיטות...
אנו יכולים להבטיח: שיטת רבדים איננה דומה אף לאחת מהשיטות והדרכים האחרות (שכבודן במקומו מונח).
אני לא בטוחה שזה מתאים לי, לילדים שלי, לבעיות הספציפיות שלי, לאמונה שלי, לנערים שאני עובדת איתם…
ראשית – שיטת רבדים בנויה כך שהיא חוצה מגזרים. אפשר ליישמה באופן שישתלב היטב גם במגזר החרדי, במגזר הערבי, בחינוך הרגיל, בחינוך האנתרופוסופי, ועוד. עם זאת – בהחלט ייתכן, שמסיבה זו או אחרת, משהו בשיטה לא מתאים לך, לילדייך או לתלמידייך. צרי אִתָּנוּ בבקשה קשר, נשמע ממך אודותייך ואודותיהם, נספר לך על מאפייני הקורס והשיטה, ויחד נראה האם זה מתאים או לא.
עיצוב והפקה: סטודיו גרפיסימו
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר